Friday, January 22, 2010

22 JANUARI : MASA UNTUK BERJALAN KAKI

Jumaat, 22 Januari 2010

Sudah agak lama juga saya tidak melakukan aktiviti berjalan kaki waktu pagi di kawasan Pustaka Negeri Sarawak kerana masa yang tidak mengizinkan. Mulai tahun 2010 ini saya tak perlu menghantar Nurul ke sekolah kerana tugas telah diserahkan kepada menantu saya. Saya hanya perlu mengambil Nurul dan cucu saya, Kamalia waktu balik sahaja. Lantas masa pagi bolehlah saya gunakan untuk aktiviti berjalan kaki.
Tapi bukan itu yang menggerakkan saya untuk kembali beridah. Minggu lepas saya dapat keputusan ujian darah yang menunjukkan kandungan kolesteral melebihi batas maksimum. Saya perlu kembali berjalan kaki, lantaran ini sahaja aktiviti yang saya suka.
Pagi tadi dapat pusing tasik selama dua kali. rasanya esok kena tambah tiga kali, jika tak hujan. Ada yang nak ikut?

No comments: