Friday, November 13, 2009

Gabriel Garcia Marquez - One hundred years of Solitude


Setelah lebih sebulan membaca novel One hundred years of Solitude tulisan Gabriel Garcia Mrquez akhirnya saya sampai juga ke muka surat 442, muka surat terakhir novel itu. Sepanjang membacanya saya dialun oleh satu tulisan yang begitu menakjubkan dengan cerita yang sangat menarik. Setelah membacanya, serasa ingin benar saya menulis secantik itu tapi apakan daya.....

Lalu malam ini saya mula membaca novel tulisan AMITAV GHOSH berjodol Sea of Poppies. Buku ini saya beli lebiuh sebulan yang lalu tapi belum sempat membacanya. Saya pernah membaca tulisan Amitav Ghosh sebelum ini melalui novelnya The Hungry Tide. Saya harap novel Sea of Poppies ini menarik juga seperti Hungry Tide. Tak pasti berapa lama masa yang akan saya perlukan untuk menghabiskan novel setebal 530 muka surat ini.




No comments: