Wednesday, January 23, 2008

Word Painting


Perjalanan pulang kami setelah bermalam di betong amat menyeronokkan walaupun sebagai pemandu aku yang merasa penatnya. Telah menjadi tabiatku yang tak boleh kuubah, aku lebih senang dan tenteram jika pemanduan kulakukan sendiri. kadang-kadang anak-anak pandai juga mendesakku supaya menyerahkan tugas memandu kepda mereka tetapi aku tetap degil. Aku masih tidak percaya kepada anak-anak. Aku sedar aku sebenarnya ditinggal masa. Aku lupa anak-anak sudah dewasa, sudah punya isteri, punya tunangan dan punya kehidupan sendiri. Mereka tidak memerlukan aku. Mereka sudah boleh menjalankan kehidupan sendiri. Mereka seperti anak burung yang sudah tumbuh sayap dan boleh terbang. Aku yang benar-benar terlupa.
Esok sekolah akan bermula. Aku akan kembali dengan tugas biasaku, menghantar Nurul ke sekolah. Malam ini Nurul perlu tidur awal untuk memudahkannya bangun esok pagi tanpa terasa ngantuk…Oh ya, Nurul telahpun terlelap, jam baru 9.30 malam. Masih ada tiga jam sebelum aku masuk tidur. Aku rasa aku perlu menghabiskan pembacaan buku Word Painting tulisan Rebecca McClanahan. Banyak ilmu yang terdapat di dalam buku itu yang boleh kugunakan.

2 Januari 2008

No comments: