Monday, December 31, 2007

dua ribu lapan dan terus ke hadapan

3 comments:

Saiee Driss said...

Tahniah dengan blog baru. Agaknya memang untuk orang pesara macam kitalah maka tulisannya saiz pesara.

Saya pernah mengatakan kalau boleh menjadi penulis pertama dari Sarawak yang berniaga sastera di internet. Ia sudah hampir menjadi kenyataan.

http://pantunonline.com kini sudah mula menjana pendapatan walaupun sedikit.

Beberapa langkah perlu lagi diambil untuk menambah jumlah pelanggan/pengunjung yang boleh menikmati apa sahaja di laman itu secara percuma, kerana pihak ketiga yang akan membayar untuk mereka.

Salah satu langkah terdekat ialah menjadi kedai buku bagi rakan-rakan penulis di Sarawak terutama yang menerbitkan sendiri buku dan memasarkannya.

Laman web saya itu yang sudah lebih 10 ribu hit sejak 1 Disember boleh menjadi ruang ikkan yang berkesan. Saya sekarang mencapai purata 35 hit sehari daripada pengunjung baru dan lebih 250 hit daripada pengunjung biasa.

Rasanya kalau anda ingin memasarkan hasilfoto anda saya boleh jadi jurujualnya melalui internet dengan syarat anda siapkan pakej yang marketable.

Silalah berkunjung ke pantrunonline dan lihat sendiri operasinya.

Sila komen kalau ada apa-apa. Gunakan sama ada Buku Tamu, xchat atau forum. Jangan lupa berbalas pantun.

Penabahari said...

Saya kagum atas kegigihan sdr. Saya harap dapat duduk semeja dengan sdr dan berbincang lebih lanjut apa yg boleh kita lakukan bersama.

Saya harap akan mendapat beberapa tips drpd sdr. Bila nak ke Kuching?
Kalau ada kelapangan kita minum kopi: hubungi saya: 0168974510

Saiee Driss said...

Insya Allah, saya akan hubungi rakan-rakan yang sudi berbicara secara matang dan rasional mengenai perjuangan.

Saya terus berusaha meneroka dan boleh menceritakan kepada mereka yang sudi mendapat kisah usaha itu sebagai teladan dan sempadan.

Saya juga sudi mendengar pandangan dan pendapat orang ke arah memperbaiki bersama kaedah dan cara bertindak dan berjuang.

Agi Idup Agi Ngelaban.
Saiee Driss (http://pantunonline.com)