Monday, August 11, 2008

PERTEMUAN ORANG LAMA

Tajuk di atas merupakan tajuk tulisan sdr Saiee Driss (lihat di sini) yang saya cekup dan letakkan di sini. Saya nak kongsikan dengan teman-teman gelagat golongan ortu yang mahu terus bermain di laman sastera dan budaya sebagai sumbangan kami kepada masyarakat.
Saya setuju dengan pandangan sdr Saiee dan teman-teman, masa usia veteran perlu digembleng bagi menghasilkan sinergi. Perjalanan sastera berseorangan terkadang membuat jiwa jadi malas. Di sinilah sahabat-sahabat dapat memainkan peranan.
Saya yakin usaha untuk berjumpa dan berinteraksi antara golongan veteran ini boleh menghasilkan limpahan produk sastera dan budaya. Bagi teman yang ingin ikut serta, datanglah ke DBP cawangan Sarawak pada 13 Ogos 2008 ini jam 10.00 pagi. Kita bincang dan atur perancangan masa depan kita bersama. Semoga sukses.
Oh ya...lama juga saya tak sentuh tentang Antologi Puisi Pesara Sarawak. Setakat ini sudah ada empat orang penulis yang memberi sumbangan. Lebih ramai lagi yang diperlukan bagi memenuhi ruang di dalam antologi ini. Hubungi saya secepat mungkin.



No comments: